söndag 17 november 2013

Inlagd

I fredags skulle jag på ett vanligt läkarsamtal för att förhoppningsvis göra några medicinförändringar - trodde jag. Det hela slutade med att jag blev inlagd "över helgen, för att se över mina mediciner" fast med vak varje kvart hela det första dygnet. Helt sjukt.


Nu, mer än två dygn senare, har de fortfarande inte gjort minsta lilla förändring av mina mediciner (jag har ju inte fått träffa någon överläkare än) trots att det är därför jag är här och trots att tanken var att jag skulle vara här just över helgen. 

Jag skulle alltså ha blivit utskriven imorgon. Istället kommer jag att bli officiellt inskriven först då. Risken att jag blir kvar här ett bra tag känns överhängande. Att flera patienter som låg inne på avdelningen när jag var här i juni fortfarande är kvar här får inte direkt den känslan att minska. Inte heller det faktum att en av dem redan då hade varit här i över ett års tid...

Motiveringen till min inläggning är "kraftigt ökad ångest" och ett "depressivt skov (måttligt)" men jag har fortfarande ingen vid behovs- medicin. Det enda jag får är Lergigan eller Atarax.

Jag fick t.o.m se till att de obligatoriska blodproverna som ska tas varje gång en patient läggs in togs på mig. Efter lite tjat från min sida tog sjuksköterskan dem imorse - två hela dygn efter att jag kom till avdelningen.

Mina medpatienter är i alla fall ganska trevliga. Alltid något...

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates