måndag 18 november 2013

Läkarsamtal

Nu blev det äntligen läkarsamtal och en liten medicinändring. Om den är till det bättre eller inte får vi se. Läkaren höjde min Topimax till 200 mg/dag (yes!) och satte in en Sobril 15 mg (vid behov) men i gengäld tog han, såklart, bort min kl 14-dos av Xanor Depot.


Xanoren lär inte bli alltför svår att få tillbaka men det är ju jobbigt ändå, nu måste jag ju "slösa" ännu ett möte på det. Läkare vill ju inte göra för många eller för "stora" förändringar på en gång. Läkaren jag pratade med idag pratade även om att höja Voxran till 450 mg.

Jag misstänker i alla fall starkt att jag kommer att få stanna kvar längre än till på fredag (vilket sattes som det preliminära utskrivningsdatumet efter mötet). Delvis pga att jag kommer att behöva tjata mig till varje del i en bättre medicinering och delvis pga att de kommer att vilja se hur varje ändring påverkar mig.

Just nu får jag dessa mediciner:

Morgon:
- Metamina, 20 mg
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 100 mg
- Voxra, 300 mg
- Xanor Depot, 0,5 mg

Mitt på dagen:
- Metamina, 15 mg 

Eftermiddag:
- Metamina, 10 mg

Kväll:
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 100 mg
- Truxal, 25-50 mg
- Xanor Depot, 0,5 mg

Natt:
- Nitrazepam, 5 mg
(+ ev. Imovane, 7,5-15 mg)

Vid behov:
- Sobril, 15 mg

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates