lördag 27 juli 2013

Planer och mediciner

Jag har varit relativt psykiskt stabil den senaste tiden men imorse hade jag glömt att ta mina mediciner och jag blev lättretlig och irriterad. Fick en påminnelse om hur viktigt det är att jag faktiskt tar alla mina mediciner i rätt tid och att jag ser till att sova ordentligt. 


Förutom mina tidigare "stöttepelare" Metamina och Abilify så har Xanor Depot verkligen hjälpt mig att behålla stabiliteten (även om det är en medicin jag brukar "slarva" lite med eftersom jag bara tar den på morgonen och mitt på dagen). Nu när jag får både Imovane och Nitrazepam utskrivet, så att jag kan varva mellan eller kombinera dem, så kan jag faktiskt sova helt utan sömnmedicin vissa nätter. 

Jag är väldigt nöjd med min nuvarande medicinering och nu har jag även lyckats övertala läkarna om att låta mig ta mina Sobril vid behov så jag slipper oroa mig för sociala/pressade situationer.

Idag när jag klev på vågen visade den -4,1 kg från min startvikt och -1,3 i BMI. Jag är alltså halvvägs till Delmål #1 nu (som markerar att jag nått en tredjedel av vägen mot min målvikt). Det känns väldigt bra och jag är peppad och mår allmänt bra. 

Har inte haft några problem med dieten hittills vilket varit skönt. Trodde att det skulle vara mycket svårare än det varit p.g.a min komplicerade relation till mat men jag har bara kopplat bort alla sådana tankar och försökt leva mitt liv som vanligt, planerat allt i förväg, haft bra mat hemma och haft en back-up plan när vi varit ute.

Planerar att åka till en annan stad och träffa mina vänner om några dagar. Det ska bli kul att träffa dem igen, jag har saknat dem. Jag känner nästan ingen där jag bor nu. Ska bli skönt att komma bort ett tag.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates