torsdag 15 augusti 2013

Glad tjej

Här går det visst undan. Nu har jag gått ner nästan ett helt kilo till sedan jag vägde mig igår. Snart har jag alltså nått mitt första delmål (-8,2 kg), det är bara 1,3 kg kvar dit nu. Jag som inte trodde att jag skulle nå dit förrän i slutet av augusti eller början på september. :)


Jag är lite konstig när det gäller viktnedgång, på fler sätt än de ni redan vet om. Jag tänker ju inte "jag vill gå ner 10 eller 20 kg" utan det är snarare väldigt specifika vikter jag vill nå. Egentligen är det ner på hektonivå men det tar jag inte upp här, det blir för bökigt. Rätt så OCD:igt, jag vet. Jag får väl skylla det på min Asperger...

Har jag väl klarat av att nå delmål #2 vet jag att jag definitivt kan klara av att nå hela vägen för då är det största jobbet över och jag kan slappna av lite grann. Jag känner ju redan att jag har kommit in i "flowet" och att det hela går per automatik, vilket är skönt, men det känns fortfarande rätt skört så jag håller andan lite tills dess.

Efter det första delmålet kommer de andra iaf mer och mer tätt, för det blir ju förmodligen svårare och svårare att gå ner i vikt allt eftersom jag närmar mig min målvikt. Dessutom blir det svårare att motivera sig själv när man inte är en riktig tjockis längre.

En lista på mina delmål:

Delmål #1: 8,2 kg efter starten 
(-8,2 kg från startvikten)

Delmål #2: 6 kg efter det första 
(-14,2 kg från startvikten)

Delmål #3: 4 kg efter det andra 
(-18,2 kg från startvikten)

Delmål #4: 3 kg efter det tredje 
(-21,2 kg från startvikten

Delmål #5: 3 kg efter det fjärde 
(-24,2 kg från startvikten)

Delmål #6: 2 kg efter det femte 
(-26,2 kg från startvikten)

När jag väl nått delmål #4 vet jag att jag kommer att se bra ut, kunna klä mig i vad som helst och känna mig som "mitt gamla jag" igen. Det är det som mer än något annat håller min motivation uppe. Det och vetskapen om att det "bara" är knappt 14 kg dit - alltså lika mycket som jag redan gått ner gånger två. 

Så nu är frågan: klarar jag av att göra om den senaste månaden två gånger om (och sedan lite till) för att få tillbaka min gamla kropp? Fuck yeah, det här klarar jag lätt. Peppen är på topp så nu lägger jag i andra växeln inför månad nummer två.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates