söndag 18 augusti 2013

Trött och smärtsam dag

Idag har jag känt mig seg sedan jag vaknade. Inte nog med att jag vaknade först kl 12:30 idag, trots att jag somnade redan vid 01-tiden igår (vilket är tidigt för mig). Jag somnade dessutom direkt efter jag tagit min Nitrazepam men innan jag hunnit ta min Imovane (vilket är väldigt ovanligt för mig, det har nog aldrig hänt förut). Sedan vaknade jag inte en enda gång under natten, trots att det stormade så kraftigt utomhus att balkongdörren började smälla och sambon vaknade för att gå upp och stänga den. 


Jag har varit rätt seg hela dagen, haft huvudvärk och känt mig yr, trots att jag ätit (och druckit) mer idag än jag gjort någon annan dag den här veckan. Jag är som jag tror att jag nämnt tidigare väldigt dålig på att dricka vatten så jag trodde först att det var det, så jag köpte chokladvatten och drack en hel 1,5 litersflaska under dagen. 

När det inte botade huvudvärken och yrseln tänkte jag att jag kanske hade ätit för lite så idag åt jag 300+ kcal mer än vanligt, bara för att vara på den säkra sidan. Det hjälpte inte heller nämnvärt. Dessutom har jag ont i nästan hela kroppen, i stort sett alla muskler och muskelfästen värker: ryggen, nacken, axlarna, armarna, bröstmusklerna, höfterna, delar av benen... Jag gick trots detta på en långpromenad idag (bara en, på drygt en timme, men lite extra snabbt). 

Vägde mig imorse och hade gått ner ytterligare 0,1 kg och tappat 2 cm till runt midjan. Nu har jag officiellt gått ner 7 kg och minskat mitt midjemått med 14 cm (på 34 dagar). Jag fick idén att sätta ett mål även för höft- och midjemåttet och kom fram till att en minskning med ytterligare 9 cm runt midjan fr.o.m nu borde vara ett lämpligt mål. Det skulle bli en total minskning med 23 cm. 

Höfterna är lite klurigare att sätta upp något bestämt mål för. Jag har så breda höftben att jag aldrig har kunnat ha jeans med ett midjemått mindre än 29 oavsett hur smal jag varit (jag kunde inte ens ha alla sorters byxor i strl 34 fast jag hade ett BMI på knappt 15) så där får det bli ett spann istället. En minskning på runt 10-16 cm fr.o.m nu känns ganska rimlig, d.v.s en total minskning på runt 24-30 cm.

Jag har en fest jag ska gå på nästa helg och en klänning som väntar på att jag ska passa i den till dess. I strl 40. Det är nästan två hela storlekar mindre än när jag började med dieten, då jag låg på gränsen till strl 44. Det känns fantastiskt att veta att det här faktiskt kan gå, att jag nog kommer att klara av det här om jag bara anstränger mig lite extra den här veckan.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates