tisdag 12 februari 2013

Ätstörningar och "återfall"

Fick ett återfall i ätstörningsbeteendet igår av någon anledning, var väl stressad och kände mig tjock (vilket jag brukar göra när jag mår dåligt). Åt en halvliter vispgrädde och kräktes upp det igen. Det var säkert ett år sedan sist så det kändes väldigt konstigt och jag fick lite ångest efteråt. Tog några Sobril, Imovane och en Stesolid och sedan kändes det mer ok.

Annars har jag mått mer stabilt de senaste dagarna. Har ökat min dos av Topimax nu, utan att prata med läkarna, eftersom en av biverkningarna är viktnedgång. Nu tar jag 200 mg om dagen, vilket jag tog förra året och jag kommer ihåg att jag mådde rätt bra när jag tog det och inte hade några andra jobbiga biverkningar utom lite muskelstelhet då och då men det känner jag att jag kan leva med.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates