torsdag 14 februari 2013

Stolt

Jag tog mig igenom hela natten utan att skada mig själv! Inte en skråma. :)

Kom just hem efter tre timmar på psykakuten. Jag fick både beröm för mitt "mogna" sätt att hantera situationen och höjd dos Imovane (har nu dubbla rekommenderade maxdosen). De flyttade även fram mig i kön till psykiatriska mottagningen, PM. I vanliga fall får man vänta i flera månader men jag kanske bara behöver vänta i två-tre veckor om jag har tur.

På PM ska de bl.a utreda om jag är schizoaffektiv, jag kommer att få regelbundna psykologsamtal, ny antidepressiv medicin och min fästman ska få gå på anhörigutbildning. Det känns jättebra att veta att det börjar hända saker nu, att allt inte bara står still.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates