fredag 8 februari 2013

Uppföljning

Idag var jag på återbesök/uppföljning på öppenvården. De ville se om doshöjningen hade hjälpt mig och om jag börjat må bättre sedan jag var här senast, i onsdags. Jag såg fram emot samtalet då jag gillade min läkare förra gången jag träffade honom, han verkade både sympatisk och rätt kompetent. Överläkaren har jag däremot ingen uppfattning om, honom träffade jag ju aldrig.

Jag tycker själv att jag börjat må något bättre nu och att jag är lite mer stabil i humöret, däremot känner jag mig fortfarande betydligt lägre än vanligt och jag kan fortfarande inte sova som jag ska på nätterna. Nu har jag ju iofs inte kunnat göra det på flera år men just nu är det mer akut än det brukar vara.

Först fick jag sitta och vänta i mer än tjugo minuter på att få komma in och träffa läkaren. Det hade väl varit ok om inte Jimmy, som skjutsat mig dit, samtidigt satt nere i entrén och väntade på mig (och om inte parkeringen kostade 20 kr i timmen) eftersom jag ändå har frikort. Nu ringde jag honom och bad honom flytta på bilen så no harm done.

Själva mötet gick rätt bra tyckte jag, iaf i början. Läkaren lyssnade verkligen på mig när jag berättade hur jag mådde. Han frågade vilka sömnmediciner som fungerat för mig tidigare och jag nämnde Nitrazepam men påpekade också att Imovane oftast brukar fungera utmärkt för mig när jag mår bra. Läkaren gick, återigen, ut för att prata med överläkaren. När han kom tillbaka meddelade han att jag inte skulle få några nya mediciner utan att vi skulle "köra på" med det jag har nu.

Det mest irriterande i den här situationen är att jag redan har "kört på" med den nya dosen av Abilify så länge som jag borde för att se en effekt på sömnen (om den skulle ha påverkats av den ändrade dosen). Dessutom fick jag inget vettigt svar på vad jag skulle göra om jag inte kunde sova, vilket jag inte kan utan att ta extra mediciner vid sidan av. Jag skulle höra av mig till akuten om det blev för jobbigt bara.

Längtar tills jag får komma till min riktiga läkare, det här är ju bara en tillfällig jag träffat på remissmottagningen tills jag haft mitt inskrivningsmöte på "rätt" mottagning.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates