fredag 15 februari 2013

Biverkningar

Jag vaknade imorse och hade ont i njurarna. Trodde först att det var mensvärk men kom sedan ihåg att jag hade mens för en vecka sedan. Jag är alltid väldigt dålig på att dricka tillräckligt mycket vätska och min ena medcin Topimax kan ju bl.a öka kristallbildningen i urinen (och även orsaka njursten i längden) om man dricker dåligt så jag drack snabbt nästan en liter vatten och väntade en kvart, sedan gick det över.

Jag ska verkligen försöka bli bättre på att dricka mer, ska börja ta ett helt glas vatten varje gång jag tar min medicin tänkte jag. Det enda jag brukar dricka på en vanlig dag är två eller tre koppar kaffe med mjölk och sedan ett glas kolsyrat vatten eller lightläsk och det är ju alldeles för lite. Nej, skärpning!

Vägde mig igår kväll och såg att jag har gått ner ett kg sedan jag höjde dosen på Topimax, trots att jag mest har ätit skräpmat. Känns skönt men jag tänker ändå börja äta nyttigare och röra på mig mer, jag vet ju att jag brukar må bättre (rent fysiskt) då.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates