torsdag 27 juni 2013

Utskriven/Blandepisod?

Jag blev utskriven från avdelningen i förrgår. Läkaren satte in Xanor Depot tre gånger om dagen, vilket har fungerat bra hittills, höjde Metamina-dosen och satte in Imovane igen innan jag blev utskriven.

Här är min nya medicinlista:

Morgon:
- Metamina, 20 mg
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 100 mg
- Voxra, 300 mg
- Xanor Depot, 0,5 mg

Mitt på dagen:
- Metamina, 20 mg 
- Xanor Depot, 0,5 mg

Eftermiddag:
- Metamina, 15 mg

Kväll:
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 50 mg
- Xanor Depot, 0,5 mg

Natt:
- Nitrazepam, 5 mg
- Imovane, 7,5-15 mg

Vid behov:
- Truxal, 25-50 mg

Men nu börjar jag bli lite orolig igen. Jag vet inte om det bara är medicinerna eller om jag verkligen håller på att bli sämre. Har haft symptom från båda ändarna av det affektiva spektrat.

Jag har gått runt som i en dimma hela dagen, somnade till flera gånger och var seg och trött i halva dagen. Nu har det slagit om helt och sedan dess har jag varit helt klar i huvudet, gått på promenader, sminkat mig och pratat konstant. 

Dessutom har jag ju bara sovit 4-5 timmar per natt i snart en månad och mina pupiller är ovanligt stora. Det ser seriöst ut som att jag har tagit en massa tjack.

(Snälla. Inte nu, inte nu, inte nu... Snälla, ge mig bara en månad till av "friskhet"!)

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates