söndag 16 juni 2013

Rastlös

Sov bara tre timmar "inatt", mellan kl 08:00 och 11:00 ungefär. Trots alkohol, två Nitrazepam och två Imovane. Inte samtidigt såklart, i två omgångar med typ 5 timmar mellan.


Det känns lite konstigt att vara hemma igen. Ovant med alla krav. Igår träffade jag några vänner och idag har jag tvättat hela kvällen. Känner mig rastlös men vet inte vad jag ska göra av den nervösa energin så jag bara kedjeröker på balkongen. Sambon fick påminna mig om att äta tidigare ikväll. Inte bra.

Jag har försökt trappa ner på min Abilify men vet inte om det är någon bra idé. Vill ju inte bli manisk nu när depressionen äntligen har släppt lite grann. Får öka dosen igen imorgon. Nu ser min medicinlista ut såhär:

Morgon:
- Metamina, 15 mg
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 100 mg
- Voxra, 300 mg

12-tiden:
- Metamina, 15 mg 

16-tiden:
- Metamina, 10 mg

Kväll:
- Abilify, 5 mg
- Topimax, 50 mg

Natt:
- Nitrazepam, 5 mg

Vid behov:
- Truxal, 25 mg

Vid sidan om detta tar jag runt 2-3 x 10 mg Sobril om dagen och en Imovane (7,5 mg) till natten. 

Ändå kan jag inte lugna ner mig jag kan inte sova ordentligt. Kanske håller jag på att bli manisk? Kanske fungerar inte Voxra heller för mig. Jag vill verkligen inte att det ska vara så för jag tycker ju att den har hjälpt mig och jag vill ha kvar den.

Då lägger jag hellre till Lamictal (vilket läkaren som skrev in mig föreslog som nästa åtgärd) även om det innebär fler mediciner. Hellre det än ECT.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates