onsdag 12 juni 2013

Läkarmötet

Nu har jag haft mitt efterlängtade läkarmöte. Det gick åt helvete. 
Resultatet?

- Jag kanske ska få Truxal.

- Jag kanske ska få högre dos Topimax.

- Jag står kvar på samma dos Sobril, alltså 5 (fem!) mg vid behov eftersom "högre doser inte ger bättre ångestlindring" enligt läkaren. 

Nähä? Varför tillverkas då t.ex Sobril i styrkor upp till 25 mg?

- Jag får ingen annan ångestlindring utom samtal med skötarna eftersom "ångesten går över inom en vecka" för att jag "bara har den för att jag har börjat ta Voxra". 

Jag har alltså haft ångest sedan jag var 13 år p.g.a en medicin som sattes in för mindre än två veckor sedan? Fantastiskt.

- Bara Nitrazepam till natten (inte 1-2 Imovane för insomning, den satte läkaren ut).

När jag kom ut från mötet var jag ledsen och låg. Det enda jag såg fram emot var att åka hem. Personalen bestämde då att det bästa för mig är att stanna på avdelningen hela kvällen. 

Nu vill jag bara gråta, slå, dö.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates