fredag 7 juni 2013

Psyket

Jag har varit inlagd i några dagar nu. Om jag tänker efter så tror jag att det är tre dagar sedan jag blev inlagd, i tisdags. Jag glömmer hela tiden bort vilken dag det är och dagarna flyter ihop. Nu får jag gå ut och röka i sällskap med personal, första dygnet fick jag inte gå ut alls.


Natten till igår fick jag två Imovane att sova på. Jag sov bara 2,5 timmar innan jag vaknade men lyckades somna om och sov då 1,5 timme till. 

Inatt fick jag först Nitrazepam och när den inte fungerat efter 3 timmar fick jag en Imovane. Efter det somnade jag direkt och sov i 5 timmar i sträck, sedan vaknade jag men somnade om direkt och sov en timme till. 

Otroligt skönt med lite längre sammanhängande sömn efter 7 timmars orolig sömn uppdelat på två dygn (med flera uppvaknanden varje natt). Nu känner jag mig utvilad och relativt fit for fight igen, gällande sömnen iaf. :)

Idag blir det förhoppningsvis läkarmöte och jag har bett om att få tillgång till fri utgång inom hela sjukhusområdet, samt att diskutera medicineringen. Läkaren jag träffade när jag kom in här gillade inte benzo och ville att jag skulle trappa ut min Sobril. 

Tydligen hade hon därför ändrat min dagliga dosering till 3 x 5 mg, en dos som jag vet är totalt verkningslös. Jag har därför vägrat ta min Sobril sedan igår i ren protest och för att visa att jag inte vill ha benzo "bara för att", jag vill ha den för att det är medicin som hjälper mig.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates