onsdag 12 juni 2013

Utskrivning snart?

Pratade nyss med min kontaktperson som sa att läkarna funderar på att skriva ut mig snart. Konstigt, med tanke på att ingen har bedömt mig sedan jag skrevs in på Ettan för åtta dagar sedan. Jag antar att de har platsbrist men det känns riktigt jobbigt att veta att jag kanske inte får stanna så länge som jag behöver.


För jag mår ju nästan sämre nu än när jag kom in på Ettan. Jag tänker ju mycket klarare nu och mitt minne har blivit bättre men jag har fått betydligt starkare och mer konstant ångest. Dessutom har både tvångstankarna och matproblemen eskalerat sedan jag kom hit. Att jag inte får någon riktig behandling gör bara att känslan av hopplöshet växer och att hela situationen känns ännu värre än den är.

Hade jag fått ett läkarmöte i fredags eller igår så hade jag kanske redan hunnit känna av några förändringar och därmed sluppit gå runt och "samla på mig" fler och fler tankar och förslag att ta upp när jag väl får träffa läkaren. Nu vet jag inte om ett möte kommer att räcka. Läkare är ju inte direkt kända för att vilja göra många medicinändringar på en gång...

Jag känner mig långt ifrån stabil och tvivlar på att ett enstaka läkarmöte, oavsett hur efterlängtat det skulle vara, kommer att resultera i alla de medicinförändringar som jag skulle vilja få till stånd innan jag åker hem. Då måste jag ju börja förlita mig helt på öppenvården och 1-2 läkarbesök i månaden. 

Det kommer helt enkelt inte att fungera, jag behöver hjälp nu.

0 kommentarer:

 
blog design by suckmylolly.com | Distributed by Deluxe Templates